چگونه یک دفتر کار با دکوراسیون زیبا داشته باشیم؟

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
  • دسته بندی : مقالات
  • نظرات : 0

چگونه یک دفتر کار با دکوراسیون زیبا داشته باشیم؟

 

برای طراحی دکوراسیون برای یک دفتر کار اداری، ابتدا باید بخش های مختلف یک دفتر کار را شناخت. یک دفتر تجاری شامل بخش های مختلفی است مثل دفتر مدیر، اتاق کارمندان، آبدارخانه، سالن همایش یا کنفرانس و سالن اصلی دفتر، که با توجه به کارو حرفه ای که در آن جا انجام می شود ممکن است این بخش ها تغییراتی داشته باشند.

اختصاص فضای مخصوص به هر یک از کارمندان سب می شود تا با تمرکز بیش تری به کار خود پرداخته و آرامش بیش تری داشته باشند. اگر محیط اداری بزرگ باشد می توان برای هر نفر یک اتاق در نظر گرفت، ولی در دفتر کار کوچک می توان از طریق پارتیشن هایی با جنس های مختلف این کار را انجام داد.


در دکوراسیون دفتر کار اداری چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

برای تعیین دکوراسیون مناسب باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. یک دفتر کار علاوه بر این که باید یک محیط اداری زیبا و دلنشینی داشته باشد، باید فضایی را فراهم آورد که حداکثر کارایی در آن انجام گیرد. بنابراین استفاده مفید از بخش های مختلف ضروری است.

برای دکوراسیون و چیدمان یک دفتر کار اداری، باید به رنگ دیوار ها و وسایل، نور، وسایل و لوازم کار، مبلمان اداری، موقعیت و دسترسی آسان به لوازم کار و…. در نظر گرفته شود. واضح است در مشاغل اداری باید به صندلی نشیمن افراد توجه بسیار شود. چون کارمندان مجبورند ساعت های بسیاری را بر روی آنها بگذرانند. بهترین نوع صندلی های اداری، نوع ارگونومیک آن ها می باشد. همچنین میز کار و سیستم های رایانه ای که در اختیار کارمندان است، باید از بهترین جنس ها و مواد انتخاب شوند تا در روند کاری و راندمان نتیجه سویی نگذارد.

از طرفی چیدمان لوازم در دفتر کار باید به نحوی باشد که افراد بتوانند به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند. از طرفی زیبایی دکوراسیون اداری، سبب جذب ارباب رجوع بیش تری به آن دفتر کار خواهد شد که در نتیجه باعث سودآوری خواهد شد. نور در محیط اداری عامل دیگری است که باید در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار بگیرد. هرچه محیط دفترکار، پرنور تر باشد، کارمندان با شادابی بیشتری به کار خود می پردازند.

نکته دیگر در دکوراسیون اداری، طراحی قفسه ها و شلف هایی برای قرار دادن وسایل و ملزومات اداری است که باعث نظم بیشتر در دفتر کار خواهد شد. استفاده از تابلو ها و دیوار کوب هایی که عمدتا هماهنگ با حرفه مورد نظر است، نیز روی پیشبرد اهداف دکوراسیون داخلی موثر است و محیط اداری را جذاب تر می کند. همچنین استفاده از گلدان های گل طبیعی در گوشه و کنار دفتر کار به تلطیف فضای اداری کمک بسیاری می کند و روحیه کاری را بالا خواهد برد.

در سالن همایش و جلسات، باید از دکوراسیون خاص آن استفاده نمود. در این سالن ها معمولا احتیاج به پرده های بزرگ جهت نمایش فیلم های کاری، میز های بزرگ به اشکال مختلف، صندلی ها و در صورت بزرگ بودن سالن، سیستم های صوتی است.

بهتر است برای رنگ دیوار های دفتر کار، از رنگ هایی استفاده گردد که با نوع کار مورد انجام هماهنگی و هارمونی داشته باشد. درو اقع محیط دفتر کار اداری باید به گونه ای دکوراسیون شود که به محض دیدن آن متوجه تجاری بودن آن شد.

با توجه به تمام نکات گفته شده، مدیران تجاری سعی می کنند با استفاده از علم و تکنولوژی طراحی مدرن، تشکیل یک دفتر کار زیبا و در عین حال کاملا سازنده در جهت انجام امور اداری بدهند و در برابر آن نیز هزینه زیادی متحمل نشوند. استفاده از علم طراحی و دکوراسیون در دیزاین دفتر کار، در نهایت سبب بالا بردن راندمان کاری خواهد شد.

 

 

 

 

دکوراسیون ویلاطراحی رستوران مدرن بازسازی نمای ساختمان قدیمیویترین مغازهطراحی منزل مسکونیطراحی دکوراسیون اداری , طراحی دکوراسیون داخلیطراحی داخلی مطبطراحی داخلی طلا فروشی

  نظرات