سقف عرشه فولادی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
  • دسته بندی : مقالات
  • نظرات : 0

چرا از سقف عرشه فولادی استفاده کنیم؟

 

یکی از ملاک های صنعتی سازی، سرعت بالا و کم کردن هزینه هاست. یکی از اجزایی که در سرعت ساخت ساختمان بسیار تاثیر گذار است؛ سقف است. امروزه سقف عرشه فولادی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است چراکه سرعت اجرای آن ۱۱برابر سقف های دیگری همچون دال بتنی و تیرچه بلوک است و همچنین ۲۰ تا ۵۰ درصد وزن آن نسبت به سقف های دیگر کمتر است.

مزایای سقف های عرشه فولادی:

در اجرای سقف عرشه فولادی دیگر نیازی به  قالب بندی و شمع گذاری نیست و همچنین عملیات کفراژبندی و دکفراژ نیز حذف می شود . این ها خود به تنهایی باعث افزایش سرعت می شوند و به بدلیل همین سرعت بالا سرمایه شما در مقایسه با دیگر سقف های مشابه ،زود تر بر می گردد. شما با استفاده از سقف عرشه فولادی می توانید بسیاری از هزینه ها را کم کنید بطوری که با اجرای این سقف ۲۰ تا۳۰ درصد از تیر های فرعی کم می شود و در نتیجه در مصرف فولاد صرفه جویی می شود و همچنین تا ۲۰ درصد در مصرف بتن سقف نیز صرفه جویی می شود و علاوه بر این ها هزینه های کارگاه بطور چشمگیری کاهش می یابد. با استفاده از سقف عرشه فولادی ساختمان شما مقاومت بسیار زیادی در برابر نیرو های جانبی و صد البته در برابر زلزله پیدا می کند و شما شاهد سطحی یک دست و یکنواخت زیر سقف هستید. نکته ی دیگری که باعث شده تا سقف عرشه فولادی محبوبیت زیادی پیدا کند آن است که قابلیت آن را دارد که هم زمان تمام سقف های ساختمان بتن ریزی شود. سقف عرشه فولادی باعث می شود  تا تاسیسات بسیار آسان و صد البته سالم از زیر سقف عبور کند و همچینین دسترسی به آن ها نیز بسیار آسان است.

اجزا سقف کامپوزیت عرشه فولادی:

عرشه فولادی:
ورق فولادی گالوانیزه جزو مصالح اصلی کاربردی در این سقف است. این ورق های فولادی در ضخامت های ۰/۸ تا۲/۱میلیمتر و به روش نورد سرد تولید می شوند. سپس این ورق های پالوانیزه در دستگاه هایی با غلطک های مخصوص گذاشته می شود تا بر روی آن طرح های متنوع و به صورت ذوذنقه ایجاد کند. ایجاد طرح بر روی سطح ورق باعث آجدار شدن آن می شود که این آجدار شدن سبب می شود تا پیوستگی کافی بین ورق گالوانیزه و بتن ایجاد شود و با این کار فولاد کشی به خوبی انجام می شود.

برش گیر:
یکی دیگر از نقاط قوت سقف های عرشه فولادی برش گیرها و یا گل میخ های بکار رفته در آن است. این برش گیرها با حداکثر قطر ۲۰میلیمتر و با ارتفاع های مختلف که به تناسب شکل ورق فولادی متغیر است، در سقف های عرشه فولادی بطور ماهرانه و خاص بکار می رود و به جهت نوع مصالحی که در آن بکار می رود، این گل میخ ها تبدیل به یک نقطه قوت شده است. ناگفته نماند که ارتفاع گل میخ ها بعد از نصب از بالای ورق ذوذنقه ای حداقل ۴۰میلیمتر است.

فلاشینگ:
هنگام بتن ریزی ممکن است مقداری بتن از اطراف سقف بیرون بریزد به جهت جلوگیری از این امر از ورق هال L شکل استفاده می شود که به آن فلشینگ گویند.

آرماتور:
از آرماتور بندی حرارتی بر روی عرشه فولادی استفاده می شود که چندین کاربرد دارد مثل مقاومت در برابر لنگر منفی در کنسول ها ،مقاومت در برابر لنگر مثبت و…

بتن:
آخرین قسمت سقف عرشه فولادی مربوط به بتن ریزی است که در مرحله آخر طبق مشخصات فنی بتن در هر طبقه اجرا می شود. لازم بذکر است که ضخامت دال بتنی بر روی کنگره ورق ذوذنقه ای حداقل ۵۰میلیمتر است.

 

 

 

طراحی داخل ویلاطراحی رستوران سنتیبازسازی ساختمان قدیمیویترین جلوی مغازهدکوراسیون داخلیطراحی دکوراسیون داخلی اداریطراحی داخلیطراحی داخلی مطب دکتر دکوراسیون داخلی طلا فروشی

  نظرات